søndag 25. desember 2016

Julens blomster og borddekking

 Ååå som man nyter julens late..og vakre dager :) I dag byr jeg på litt mere juleinspirasjon..og i stuen holdes julen hvit i år...Og når jeg skal skape feststemning i huset spiller blomster en stor rolle.
Her har jeg laget en festbukett med hvite roser, anemoner ,hvite bær og granbar.


 Hvite amaryllis hører også julen til...




Den gamle lampen på skjenken er svensk og har vært med oss i noen år.For første gang i denne julen har vi tatt den i bruk....og herrlighet for en skatt dette viser seg å være...Det vakre mønsteret i skjermen er helt nydelig og jeg må stadig bort å betrakte den.
 På årets julebord er det dekket i enkelt ,rødt og grønt. Linduken er en kjær ting og brodert av min kjære mamma. Alt brodert i samme Carl Larsson stil som broderiet på veggen.
 I år fant jeg et "mini" tre hellig kongers " lys...så koselig og søtt...her på julebordet.





Amaryllis.....kanskje den vakreste blomst....ever :) Må bare omgi meg med masse av dem i disse juledager.

 Har man en rikt dekorert duk som dette kreves det ikke så mye pynt synes jeg. Derfor holder med litt grankvister, Ingrid Marie epler og paradis epler.




Jeg NYTER disse vakre juledagene og håper du gjør det samme der ute....
                             
                                      VARM KLEM VIBEKE

 

11 kommentarer:

  1. Så nydelig ,vakkert i hver en krok, fortsatt god jul,
    Du..kan du komme med tips på julesanger du hører fra de gamle amerikanske stjerner?
    Klem fra Sylvia

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har noen favoritter fra Nat king Cole...Julesanger fra han bør du sjekke ut:)

      Slett
  2. Completely beautiful. Thank you for posting. It makes my heart glad this Christmas. Viebke. ~~Dee

    SvarSlett
  3. Beautiful. Merry Christmas.
    xxoo
    Kris

    SvarSlett
  4. Ein kleiner lieber Weihnachtsgruß
    der von Herzen kommt!
    Wünsche eine schöne, lichtvolle Weihnachtszeit,
    herzlichst
    Monika*
    DANKE für ALLES !!!!

    SvarSlett
  5. Ditt hjem er så nydelig, Vibeke! Jeg elsker alle dine fantastiske juledekorasjoner ! Jeg håper du hadde en riktig god jul, min venn!

    SvarSlett
  6. Good evening,
    I'm sure you spent evenings in a happy Christmas.
    This coming year be a good one for all!
    Regards, Mia

    SvarSlett
  7. Beautiful decor ... Tablescape is looking awesome..

    Please visit: http://from-a-girls-mind.blogspot.com

    SvarSlett
  8. Mycket fint hos dig. Får en liten julkänsla från Dalarna här i Sverige där vi bott ett antal år. Jag älskar rött och vitt till JUl.
    Önskar dig fina mellandagar i lugn och ro.
    Kram Meta

    SvarSlett
  9. Juligt och vackert hos dig!
    Önskar dig några sköna mellandagar nu...
    Vinterkram från Titti

    SvarSlett