søndag 13. desember 2015

Jule RO

 Jeg hadde store forhåpninger til årets desember...jeg ønsket at den skulle bli slik som i fjor når det meste gikk rolig for seg og jeg kjente tidlig en slags jule ro...I år har jeg ikke hatt mange slike dager.... MEN fortsatt er det litt tid igjen til førjulskos...og ro....og jeg tror tiden straks er inne.. for kommende uke har jeg satt av tid til slike ting :) I orangeriet koser jeg meg med julemusikk og innpakning av årets julegaver....og hjemme hos oss er vi veeeldig forskjellig når det kommer til hva slags julepapir vi synes er fint...ho,ho...Jeg vil ha det koselige papiret med ruter ,prikker og gråpapir...mens de andre her hjemme er glad i det mest mønstrete nisse motivet med ALT på..ho,ho
 Godt vi er forskjellig og gleder oss over slike småting i jula:)

 Denne lykta er kjøpt i Skagen og jammen har man hatt glede av den. Den skaper så vakker og varm stemning!

 Litt rim på bakken og julestemningen stiger et hakk....:)


 Jeg kom over disse herlige "Ernst serviettene" i sommer med et av hans nydelige sitat på.
Med slike gode ord blir det koselig å sette seg til bords !
 Tallerknene er fra Home & Cottage og den rustikke bordbrikken er fra Kid.


 I dag er det Luciadagen og jeg har tent min lille Lucia lysestake. Den kjøpte vi på Liseberg i fjor og den er så søt og sjarmerende synes jeg. Som tradisjon har jeg fra jeg var ei lita jente stått tidlig opp for å få med med Lucia på svensk tv....like vakkert hver gang :)

Gleder meg til å kjenne litt jule ro snike seg inn her nå... For det så viktig å sette av tid til ting som gir en noe, og for meg er det å glede seg over ALT det vakre desember har å by på viktig for meg .

                                            KLEM VIBEKE

12 kommentarer:

  1. Amazing photos. You are a great woman!
    Hugs Kuni

    SvarSlett
  2. Stilig lucia stake!Og for en nydelig og stemningsfull plass du har♥

    SvarSlett
  3. Jeg blir i julestemning bare jeg ser de flotte bildene dine, jeg. Men roen du snakker om er ikke lett å finne. Jeg har alltid masse planer for førjulstiden. Skal lage masse og kose meg veldig. Men så er det alle disse "må gjøre" som dukker opp. Etterhvert har jeg lært meg å nyte de små øyeblikkene som dukker opp innimellom. Det kan være snakk om bare 10 min, men det kommer godt med. Håper du snart finner roen, Vibeke. Fortsatt god førjulstid. Hilsen Berit.

    SvarSlett
  4. Wunderschön finde ich das rot zur Weihnachtszeit....
    Ganz liebe Grüße
    Annett

    SvarSlett
  5. Nyter bildene fra orangeriet, det må være et godt sted å være!
    Ønsker deg fine førjulsdager:)
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett

  6. Dette er så pen, Vibeke ! Jeg elsker lykt og Lucia stearinlys! Det er godt å slappe av og nyte ting !

    SvarSlett
  7. Love the use of all the galvanized buckets, the trees and pieces of RED.
    Those zinc rings charm your flatware with rustic charm.

    Joyeux Noël

    Xx
    Doré

    SvarSlett
  8. Söt lucia! Ja du har verkligen julfint och mysigt Vibeke...där ligger jag efter :)
    Ha en underbar dag!
    Vinterkram,
    Titti

    SvarSlett
  9. Amei sua decoração.
    Tenha um feliz natal.

    SvarSlett
  10. Ja, det kan være svært at finde ro, også i December. Godt du opfordrer os til, selv at skabe vores stunder og NYDE dem. Vi ved jo bedst selv hvad der giver os noget, kunsten er at mærke efter.
    For mit vedkommende pynter jeg kun få steder i hjemmet, da jeg lægger det meste af min energi i at fermentere forskellige drikkevarer. Det er så grelt, at I alle kan holde jul uden mig, hvis bare jeg kan plukke og moste æbler til cider og holde øje med den til den bobler så fint og lifligt. Det er den bedste skål!
    Fortsat god December
    Lene

    SvarSlett
  11. I love all that you have done. I wonder if you roll lefse yet in Norway? My mom is almost 98 and made it til she was nearly 90. I like your decor. So peaceful. So pretty. Thank you! Merry Christmas!

    SvarSlett
  12. Haloo pak^^

    Kami dari SENTANAPOKER ingin menawarkan pak^^

    Untuk saat ini kami menerima Deposit Melalui Pulsa ya pak.

    *untuk minimal deposit 10ribu
    *untuk minimal Withdraw 25ribu

    *untuk deposit pulsa kami menerima provider
    -XL
    -Telkomsel


    untuk bonus yang kami miliki kami memiliki
    *bonus cashback 0,5%
    *bunus refferal 20%
    *bonus gebiar bulanan (N-max,samsung Note 10+,Iphone xr 64G,camera go pro 7hero,Apple airpods 2 ,dan freechips)

    Daftar Langsung Di:

    SENTANAPOKER

    Kontak Kami;

    WA : +855 9647 76509
    Line : SentanaPoker
    Wechat : SentanaPokerLivechat Sentanapoker

    Proses deposit dan withdraw tercepat bisa anda rasakan jika bermain di Sentanapoker. So… ? tunggu apa lagi ? Mari bergabung dengan kami. Pelayanan CS yang ramah dan Proffesional dan pastinya sangat aman juga bisa anda dapatkan di Sentanapoker.

    SvarSlett