søndag 16. november 2014

JUL i butikken !

Så kunne jeg endelig åpne dørene inn til min lille julebutikk i Brevik . Desverre har ikke alle varene ankommet ennå , men siden vi er så tidlig ute og desember er noen uker unna...tenker jeg at det er greit å fylle på litt nytt i kommende uker :) I går var altså åpningen av butikken og mange ønsket å ta turen :) Så morro at så mange kom og handelen gikk aldeles strålende. Mine nye varer ble godt mottat og girlanderen over her var bestselgeren..... det skjønner jeg godt, fantastisk dekorativ og kan brukes på mange måter.
 Som dere vet er jeg veldig glad i naturmaterialer, og har satset på det som varer i butikken også...som her mosekranser og tre never stjerner.


          Så er det velkommen inn i årets julebutikk !

 Her selges kranser i mange varianter, noen selvlaget og noen fra "A Lot "...Store kongler og annet materiale du trenger for å være kreativ og skapende i tiden fremover.
 Flere nye malerier er også på plass og her ser dere også et av mine seneste oppussingsprosjekter..et gammel,gammelt bord med tilhørende benk. Et fantastisk møbel som fikk mye oppmerksomhet og er også til salg:)
 Lerkekvistene er blitt flittig brukt som dekorasjon i butikken, en av mine favoritt naturmateriale. Kremmerhusene er fine å fylle med go` saker og bruke som dekorasjon selv eller gi bort :) Lin skapet ble solgt i går ,et skap som kunnet vært solgt mange ganger i går :)


 En advetstake i en gammel brødform...det blir mange varianter av slike staker i butikken fremover.
 Tips til å skape julens dekorasjoner , her er høy og mose sammen med vakker amaryllis, blitt brukt oppi et gammelt vaskevannsfat. Flere tips er å få inn i mot desember :)






 I går valgte jeg også å fortelle mine kunder at jeg har valgt å slutte med butikken 1 januar 2015. Det har vist seg at kombinasjonen av å drive butikk , jobbe 80 % i barnehage , male bilder for kunder og tillegg gjøre alt det andre man gjør, har blitt alfor krevende for meg. Men jeg er veldig glad jeg har gjort meg denne erfaringen og er SÅ takknemlig for alle skjønne kunder jeg har hatt gjennom disse snart ti mnd jeg har hatt butikken. Jeg kommer alltid til å male bilder og vil fortsette med dette så lenge jeg kan. Det å drive butikk i fremtiden er heller ikke helt fjern siden det absolutt har vist seg at det er liv laget for en slik butikk...Drømmen er vel å starte noe hjemmefra....vi får bare vente å se :)
Men nå gleder jeg bare til desember hvor jeg håper mange tar en tur innom når jeg har åpent . Åpningstidene blir lørdager i nov 12-14.30 og i desember blir det  søndager 12-15. Jeg kommer til å ha noen dager med kvelsåpnet men disse datoene kommer senere.

                                          Nydelig søndag og ukestart alle sammen !

                                    KLEMMER VIBEKE

31 kommentarer:

  1. Beautfiul Christmas Pictures Vibeke, i love your styling and the natural materials....greetz Marjon

    SvarSlett
  2. Himmel så aldeles nydelig, skulle ønske jeg bodde i nærheten.

    Fin søndag til deg.

    Klem fra Kari

    SvarSlett
  3. Wow! Jag njuter av dina vackra bilder från din fina butik!
    Ha det fint!
    Kram
    Jenny

    SvarSlett
  4. Butikken din er bare helt nydelig Vibeke. Skulle gjerne besøkt deg. Skjønner at det blir mye med butikk og jobb og alt det andre, men er det noen som får til å lage en unik butikk så er det du. Så da satser jeg på at det byr seg en anledning framover i tid til å oppleve atmosfæren hos deg i en eller annen form. Nydelig var det ihvertfall i butikken din nok en gang.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  5. I wish I could visit your shop-it is lovely! I love the white and green rustic look you have going on! Good luck with the next chapter!

    SvarSlett
  6. So beautiful! I wish I could visit your shop before it closes... but I get to do the next best thing by visiting here! <3

    SvarSlett
  7. Nydelig julebutikk! Her var det mye fint å velge mellom ;-) Og som vanlig , flotte bilder!!

    SvarSlett
  8. Your shop and pictures are beautiful. Love to get your posts,thanks so much and have a great day.

    SvarSlett
  9. Wow, beautiful styling! I enjoy it so much...
    Hugs, Peetje

    SvarSlett
  10. Hvor er din butik bare flot !!!! Ville ønske at du ikke var så langt væk, for så ville jeg med garanti komme forbi ;) Elsker kogler, gran og den dejlige juletiden :)

    SvarSlett
  11. Since I have recently found your blog I am so happy to keep coming back and discovering how lovely it is. Although I am in Nevada, United States, if ever I could visit your shop, you are on my llist. Your photography is stunning and the way you make up your vignettes are so admirable. Enjoying so much!!

    SvarSlett
  12. Greetings...
    Y*O*U are MoSt FaVoRitE Inspiration Site!!!
    Your Displays are Soooooo Over-The-Top Creative!*!*!
    Best...
    Jeanine Burkhardt - Wisconsin, USA

    SvarSlett
  13. Che meraviglia il tuo negozio. I colori e i materiali che hai scelto creano la giusta atmosfera per il Natale.
    Foto splendide.Complimenti.
    Ti seguo tutti i giorni dall'Italia.Ciao e buona settimana.
    Laura

    SvarSlett
  14. Beautiful. I love pine cones! Your blog is an inspiration.

    SvarSlett
  15. Having a store is such a big job, I understand how hard it must be! Your displays are so beautiful...love the pinecones, greens, and stars!

    SvarSlett
  16. Oh wow Vibeke, very nice christmas decoration in your store! Have a nice week!
    Nicole

    SvarSlett
  17. Nydelig igjen! Skulle bare ønske at jeg bodde nærmere butikken din :-)

    SvarSlett
  18. Inspirerende og så fint styla butikk ! Herlige bilder.

    SvarSlett
  19. Wow så fint du har det i butiken!! Ha en trevlig kväll. Kram Anna

    SvarSlett
  20. Hei Vibeke!
    Så fine bilder, fra koselig julepyntet butikk!!!

    Synd at du velger og legge ned butikken på nyåret.
    Jeg vet hvordan det er å drive butikk, men det er jo jobben min. Blir nok alt for krevende som en hobby.

    Du får fortsette hjemme fra. Og kose deg med det.
    Det viktigste er at en trives med det en gjør. :)

    Håper å få tatt en tur ut i butikken din i desember.

    Stor klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  21. Så vakkert! Oj, ja jeg skjønner at det blir mye, har nesten vært litt redd på dine vegne......... Ønsker deg all mulig lykke til med alt sammen!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  22. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  23. I've only just found your blog , I've loved seeing such lovely winter decorating. I love fir cones of all sizes. I'm always collecting them on my walks. where I live in France. Also the charming long paper cones, I'll be seeing similar decorating for Christmas in Denmark love it.

    SvarSlett
  24. Heisann Vibeke. Du ser meg der ute en Søndag i Desember. Forstår at det blir travelt og at du synes det blir mye med drift av butikken ved siden av jobben og alle dine aktiviteter :-) Håper du får til å drive litt hjemmefra istedet etterhvert, som du selv nevner. Du er en superdyktig dame, og en innspirasjonskilde for oss andre. Klem fra Ida Synnøve.😉

    SvarSlett
  25. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  26. I am just seeing this post, of if I saw it before I forgot. =)

    Would you be able to tell me how your big, white, rough and perfectly rustic stars are made? or did you buy them somewhere?

    thanks so much.
    Barb Oregon, USA

    SvarSlett
  27. Your pine cone branches are wonderful too. any tips on those?

    and, has it been hard since you had to close your store?
    I have had my shop 8 years, and know once my wonderful Mom cannot help any more, I will have to close. She is 85, and great health, but, you know.
    Barb
    Thanks

    SvarSlett
  28. loving all the pine cones, you are very talented.

    SvarSlett
  29. I probably commented on this before, but I love all your beautiful decor and ideas. My fave right now are those rustic stars.
    blessings
    Barb

    SvarSlett