torsdag 24. januar 2013

På en "skattejegers" ønskeliste !

 Dere vet jo nå hvordan jeg bare er blitt helt fortapt i gamle skatter og skjønner at det ikke bare er meg....for  når man begynner å snakke litt med folk er det mange som sitter med mange skatter der hjemme..:) I dag viser jeg noen lånte skatter sammen med mine egene. Disse er lånt av en veldig god venn som har hatt øye for dette siden hun var ei lita jente...Kan tro vi har MYE å snakke om:)) Takk snille gode Grace:)

 En fantastisk rød gammel slitt vekt og en aldeles nydelig gammel boks.... en slik står høyt på ønskelista mi !

Elsker bare den gamle boksen med vintemotivet på også..:)Snart er  det Brukt/Antikkmesse her jeg bor....klart jeg MÅ!!
 Lerkekransen har blitt vårpiffet opp av skjønne puselabber.....:)



 Denne gamle engelske tekoppen fikk jeg før jul i fjor. Den må komme fra et vertshus for navnet på stedet står på koppen utenpå og inni.
 Så kommer det noen orntlige søtinger.Dette er labber i str.26 , som lille Grace gikk rundt i når hun var liten.
De er så søte at man automatisk legger hodet på skakke når man står å betrakter de.....:)Helt skjønne og jeg husker jeg var veldig betatt av slike sko når jeg var liten...de sto høyt på ønskelisten men fikk de aldri.Sikkert derfor jeg synes det er så stas å se de igjen:) Så med dette innlegget avslutter jeg med noe som hører vintern til, labber og hjemmestrikkede (de også i bitte små ) votter....alt i den skjønneste blåfarge:)



                                      KLEM VIBEKE





13 kommentarer:

  1. Her var det mye "snadder" for den som liker gamle, sjarmerende ting. Kjempefin blogg du har, og mye inspirasjon. La meg til som følger!

    Klem Maye

    SvarSlett
  2. Er så gøy å finne skatter. Jeg elsker loppiser, markeder og bruktmesser, og ikke minst den følelen av å ha gjort det store kuppet. Gleder meg masse til vår og loppissesong.
    Mona

    SvarSlett
  3. To je tako slatkooo...

    SvarSlett
  4. Nydelige skatter:)
    Elsker dette selv, akkurat meg:)
    Og for noen vakre bilder som alltid:)
    Du er utrolig flink og skulle nok lært litt av deg:)
    Fortsatt herlig kveld
    Klem Merete

    SvarSlett
  5. Her var det mye fint :)

    Ha en flott kveld!

    Klem

    SvarSlett
  6. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  7. Dear Vibeke, you are right with the love of old treasures. I am also passionate collector of antiques :) Beautiful pictures, I love the pinecone wreath. Renata

    SvarSlett
  8. Hei :-)

    Antikk og brukt er min store lidenskap også :-) Fin blogg du har :-) med mange fine ting :-)

    Ha en flott helg!

    SvarSlett
  9. Wow for et flott hjem du har!!!
    Fant bloggen din via sjarmerende slitt bloggen,å nå har jeg sittet en hel stund å kikket bakover i innleggene dine,blir såååå inspirert over det jeg ser:)
    Så herlig å se så mye flotte blomster du bruker i interiøret!
    Å for ikke å snakke om alt det råfine porselenet!
    Legger meg til som følger jeg,å kommer snart tilbake:)
    Klem Caroline

    SvarSlett
  10. Oj så mycket fint! Vågen är ju helt underbar :) Kram Anna

    SvarSlett
  11. God fredag sugar!
    Å så mange flotte bokser altså...
    Tenker dere koser dere ja....hi,hi,så gøy når noen har samme lidenskap og skjønner hva det "går i"....
    Koselige bilder Vibeke og de søte skoene da....sukk...
    Ja,denne helgen blir det vel masse besøk hos dere,og det er så kos.
    Bare innom for å ønske deg en superflott helg min kjære kjære venn.
    Hos oss blir det rolig helg,pizza og idol i kveld!

    Knus på dig søde!

    SvarSlett
  12. Den vekten på toppen der var bare helt underbar!!
    Aldri sett maken før - her må det holdes øynene oppe fremover, på jakt etter likens. Lillemor har ei lekestue, kun med spesielt utvalgte leker i 1920 stil - en slik en hadde passet perfekt :)

    Birte

    SvarSlett